Vol. 17 No. 2 (2002)
Research Articles

A Principled Approach to Facilitating Distance Education: The Internet, Higher Education and Higher Levels of Learning

Heather Kanuka
University of Calgary

Published 2007-07-31

Keywords

  • critical thinking

How to Cite

Kanuka, H. (2007). A Principled Approach to Facilitating Distance Education: The Internet, Higher Education and Higher Levels of Learning. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 17(2), 70–86. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/112

Abstract

In an earlier study I investigated the essential principles that facilitate higher levels of learning in Internet-based distance learning university courses. In this study I explored how these teaching and learning principles could be applied in Internet- based distance learning environments. I used an open-ended questionnaire to determine how (or if) the teaching and learning principles identified in the earlier study could be applied. The outcomes of this study provide many suggestions for Internet-based distance activities that can support the facilitation of higher levels of learning. Dans une recherche antérieure, j’ai examiné les principes essentiels qui facilitent des niveaux d’apprentissage élevés dans des cours universitaires à distance utilisant surtout l’Internet. Dans la présente recherche, j’ai exploré comment ces principes d’enseignement et d’apprentissage pouvaient être appliqués dans des environnements d’apprentissage à distance utilisant surtout l’Internet. J’ai utilisé un questionnaire ouvert pour déterminer comment (ou si) les principes d’enseignement et d’apprentissage identifiés dans la recherche antérieure pouvaient être appliqués. Les résultats de cette recherche fournissent plusieurs suggestions pour des activités à distance utilisant l’Internet qui peuvent faciliter des niveaux d’apprentissage élevés.