Vol. 8 No. 1 (1993)
Research Articles

Applications Development for Education: Using Communications Satellites

W. T. (Terry) Kerr
Department of Communications

Published 2008-08-12

How to Cite

Kerr, W. T. (Terry). (2008). Applications Development for Education: Using Communications Satellites. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 8(1), 27–33. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/211

Abstract

This paper describes the introduction of the educational applications of satellites in Canada. It includes an overview of the field trials, a discussion of the role of the Department of Communications (DOC) Co-ordinators, and comments on a number of issues and considerations taken into account during the experimental period. The author was a key player in the field trials and bases the paper on his knowledge, as a primary source, of the process of the transfer of technology. He notes that the success of the adoption of satellite applications by educators was influenced, in large measure, by the field trial process, the role of the DOC Co-ordinators, federal provincial partnerships, and the willingness of the educational community to innovate. Le présent article décrit l'introduction au Canada des applications pédagogiques des communications par satellite. Il présente un survol des essais en milieu réel, se penche sur le rôle des coordonnateurs et coordonnatrices du Ministère des Communications et commente certaines questions et problématiques reliées à la période expérimentale. L'auteur a joué un rôle clé lors des essais en service et est donc en mesure de présenter un témoignage de première main sur le processus de transfert des techniques. Il souligne que le succès de l'adoption de ces applications dans le milieu enseignant a été dans une large mesure tributaire du processus d'essais en milieu réel, du rôle des coordonnateurs et coordonnatrices du ministère, du partenariat fédéral-provincial, et du désir d'innover manifesté par la communauté éducative.