Vol. 10 No. 2 (1995)
Research Articles

The "Mindset Evolution" of Television Production Specialists in Distance Education

Ricky Telg
University of Florida

Published 2008-08-11

How to Cite

Telg, R. (2008). The "Mindset Evolution" of Television Production Specialists in Distance Education. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 10(2), 73–85. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/239

Abstract

The purpose of this study is to examine the process by which, during the development of distance education television programs, technical specialists move from focusing solely on technical aspects of the production to include in their considerations an appreciation for content. The sample consists of 12 full-time television production specialists from American universities. All participants had at least one year's experience producing live, interactive, video-based educational programs at their respective institutions. None, however, had previous experience with distance education, nor did any have a background in education. Qualitative methods, including semi-structured interviews, observation, and concept maps, were used to collect data during the study. Findings from this study show that television production specialists undergo a change of "mindset" over time as they design and develop more distance education programming. They come to view themselves more as distance education producers. This mindset change occured as they altered their criteria for judging the quality of their work and as they became aware of the primacy of content over "form," the needs of the audience, and the relationship between the instructor and students. Cette étude se penche sur le processus selon lequel les techniciens spécialisés débordent de leur rôle purement technique de production de programmes télévisés d'éducation à distance pour s'intéresser au contenu des programmes. Douze techniciens de universités américaines ont été étudiés. Tous les participants occupaient un emploi à plein temps et avaient au moins une année d'expérience dans la production de programmes pédagogiques interactifs, diffusés en direct. Les participants n'avaient, par contre, ni expérience en éducation à distance, ni formation pédagogique. Les données ont été recueillies à l'aide de méthodes qualitatives, telles que des entrevues semi-dirigées, des sessions d'observation et des schémas conceptuels. Les résultats obtenus démontrent que, plus les spécialistes de productions télévisées conçoivent et réalisent des programmes d'éducation à distance, plus leur attitude mentale change, de sorte qu'ils en viennent à se considérer comme des réalisateurs dans ce domaine. Ce changement d'attitude se produit à mesure que les spécialistes modifient la façon dont ils évaluent la qualité de leur travail, lorsqu'ils commencent à prendre conscience de l'importance du contenu d'un programme plutôt que de sa forme, ainsi que des besoins du public et du rapport entre l'instructeur et ses étudiants.