Vol. 12 No. 1 (1997)
Special Features

Back to the Future: What Can We Learn from Current Debates on Educational Technology?

Gary Poole
Simon Fraser University

Published 2007-09-09

How to Cite

Poole, G. (2007). Back to the Future: What Can We Learn from Current Debates on Educational Technology?. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 12(1), 9–13. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/258

Abstract

Debates regarding the pros and cons of online course delivery have revealed fundamental values that faculty hold in terms of teaching. This paper discusses contact with students and sanctity of place which are the two values that surfaced most vehemently. The paper argues that online course delivery will not undermine either the contact we value or sanctity of place if we use the technology wisely and continue our dialogue with these basic pedagogical values in mind. Les débats autour des avantages et des inconvénients de cours offerts en ligne ont révélé les valeurs fondamentales défendues par les enseignants par rapport à leur profession. Cet article met l'accent sur deux valeurs qui se manifestent avec le plus de conviction : le contact avec les étudiants et l'importance du lieu. Cet article soutient que les cours en ligne ne menaceront aucunement ces deux valeurs, à condition que l'on fasse preuve de sagesse en abordant l'utilisation des technologies et que le débat à ce sujet tienne compte des valeurs pédagogiques de base que sont le contact et le lieu.