Vol. 12 No. 1 (1997)
Special Features

Infusion, not Diffusion, a Strategy for Incorporating Information Technology into Higher Education

John Houseman
University of Ottawa

Published 2007-09-09

How to Cite

Houseman, J. (2007). Infusion, not Diffusion, a Strategy for Incorporating Information Technology into Higher Education. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 12(1), 15–28. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/261

Abstract

To date information technology has not been widely adopted in higher education. Although I mention a variety of different reasons for why this is the case in this article, I will focus on my own experiences as both a faculty member and an information technology centre co-ordinator. I believe that as a result of a number of changes on our campus, our faculty are more willing to consider information technology in their courses. I also provide some suggestions for faculty development strategies. Jusqu'à présent, la percée des technologies de l'information dans les milieux de l'éducation post-secondaire a été modeste. Même si cet article relève un certain nombre de raisons qui expliquent cet état de faits, l'accent est néanmoins mis sur mes propres expériences en tant que membre du corps enseignant universitaire et en tant que coordonnateur d'un centre de technologies de l'information. Je crois qu'en raison des nombreux changements qui se sont produits sur notre campus, notre corps enseignant est désormais plus motivé à intégrer ces technologies à leurs cours. Je fournis également quelques suggestions en égard aux stratégies de développement du corps enseignant.