Vol. 1 No. 1 (1986)
Research Articles

A Discipline of Distance Education

Börje Holmberg
Bio

How to Cite

Holmberg, B. (1986). A Discipline of Distance Education. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 1(1), 25–40. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/306

Abstract

This paper examines the grounds for regarding the study of distance education as an emerging academic discipline. The number of studies of various aspects of distance education has increased enormously in the last ten years. This paper categorizes these studies into groups dealing with various larger issues. ~esides the increasing amount of research, both theoretical and practical, some institutions offer distance education courses on distance education. The paper examines the developing trends in studies of distance education, including the questions of individualization andstudent autonomy, the amount of support necessary for adult students, a education must also be examined in the ongoing search for a comprehensive theory of distance education. Abstract Cet exposé examine les motifs permettant de considérer les études sur l'enseignement à distance comme une discipline académique naissante. Le nombre d'études consacrées a divers aspects de l'enseignement à distance s'est considerablement accru depuis les dix derniéres années; cet exposéclasse ces études par catégories se rapportant à une variété de sujets de plus grande proportion. En plus du nombre croissant de recherches, tant théori ques que pratiques, certaines institutions offrent aussi des cours traitant de l'enseignement à distance. L'article analyse les nouvelles tendances des études concernant l'enseignement à distance, y compris les questions d'individualisation et d'autonomie de l'étudiant, ainsi que celles se rappor- tant au niveau de soutien nécessaire pour les étudiants adultes et é l'utilisation adequate des media et des methodes. Une véritable rationalisation de l'enseignement à distance doit prendre en considération la recherche en cours, recherche ayant pour but d'établir une théorie compléte et detaillée de cette forme d'enseignement.