Vol. 2 No. 2 (1987)
Research Articles

Approaches to Studying Research and Its Implications for the Quality of Learning From Distance Education

How to Cite

Kember, D., & Harper, G. (1987). Approaches to Studying Research and Its Implications for the Quality of Learning From Distance Education. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 2(2), 15–30. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/316

Abstract

This paper reviews the literature on the process phase of learning which is concerned with student's approaches to studying. Most of this research has focused on students in full-time, face-to-face study. This paper discusses the appropriateness of the research to distance education. The relationship between various constructs arising from the approaches to studying research and academic outcomes is then examined. For distance education, surface approach or a propensity towards rote- learning appears strongly related to persistence. The final part of the paper considers ways in which approaches to studying, and particularly surface approach, can be influenced by input variables. For students who habitually employ a surface approach, study skills initiatives of certain types are needed to teach the students how to employ a deep approach. Other students may normally employ a deep approach but such factors as assessment demands, workload, flexibility of courses and their interest to students can induce a surface approach. The implications for curriculum and instructional design of distance education courses are discussed. Abstract Cette communication revoit ce qui a été écrit sur le processus de'apprentissage concernant la façon dont les étudiants abordent l'étude. Une grande partie de cette recherche se concentre sur les étudiants réguliers, à plein temps. Cette communication discute de l'applicabilité de la recherche à l'enseignement à distance. On examine ensuite la relation entre les différents éléments qui proviennent des approches sur la recherche et les résultats académiques. Pour l'enseignement à distance, l'approche de surface ou une tendance à la mémorisation apparaît fortement liée à la continuité. La dernière partie de la communication considère comment l'approche à l'étude, et plus particulièrement l'approche de surface peut être influencée par des variables ajoutées. Pour les étudiants qui ont généralement une approche de surface, certains types de méthodes pour améliorer l'étude seront nécessaires pour montre à l'étudiant comment employer une approche d'étude en profondeur. Il se peut que pour d'autres étudiants, utilisant une approche en profondeur, des facteurs tels que des exigences d'évaluation, des charges, la flexibilité des cours et leur intérêt pour les étudiants amènent à une étude de surface. Les implications pour le programme et le format d'enseignement des cours de l'enseignement à distance sont discutées.