Vol. 6 No. 1 (1991)
Research Articles

Instructional Strategies and Student Involvement in Distance Education: A Study of the Oklahoma Televised Instruction System

Connie L. Dillon
Bio

How to Cite

Dillon, C. L., Hengst, H. R., & Zoller, D. (1991). Instructional Strategies and Student Involvement in Distance Education: A Study of the Oklahoma Televised Instruction System. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 6(1), 28–41. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/392

Abstract

This study investigates the instructional strategies used by faculty who teach on an interactive television system. Based upon a series of surveys and follow-up interviews with participating faculty, this study examines the strategies used, the barriers to interaction, and the impact of technology upon the selection of strategies. Although the system provides live interaction among faculty, distance students, and on-campus students, only a minority of the instructors use interactive strategies. The faculty who use interactive strategies in their on-campus class turn to teacher-centred strategies in the equivalent television class. Recommendations include increased integration of instructional telecommunications activities within faculty development programs and further research related to the impact of instructional strategies upon learning. Abstract Cette étude examine les stratégies d'instruction employées par les enseignants qui travaillent dans un système interactif de télévision. Basée sur une série de questionnaires et d'entrevues avec les enseignants, l'étude traite des stratégies employées, des obstacles à l'interaction et de l'influence de la technologie sur le choix des stratégies. Bien que le système permette l'interaction entre les membres de la faculté, les étudiants à distance et les étudiants du centre universitaire, seul un nombre restreint d'enseignants se servent de méthodes interactives. Ceux qui s'en servent dans leur classe à l'université même se tournent vers des méthodes centrées sur l'enseignant dans la classe télévisée qui y correspond. L'étude recommande que ceux qui ont la charge de développer les programmes intensifient l'intégration des activités d'enseignement par télécommunication. Elle recommande aussi que de nouvelles recherches soient faites sur l'influence des stratégies de l'enseignement sur l'apprentissage.