Vol. 3 No. 2 (1988)
Research Articles

Distance Education for Elementary and Secondary Schools in the United States

Keywords

  • K-12 education,
  • educational technology,
  • evaluation

How to Cite

Williams, D. D., Eiserman, W. D., & Quinn, D. W. (1988). Distance Education for Elementary and Secondary Schools in the United States. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 3(2), 71–96. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/550

Abstract

A literature review and telephone survey of the 50 United States were conducted to identify research and evaluation studies of distance education programs for elementary and secondary school children. Four major questions were asked: 1. What needs are being addressed by distance education programs? 2. What types of technology are used in these programs? 3. What is the focus of instruction (who is served and what content and instructional design are used)? and 4. What judgements are being made abut the effectiveness of distance education at elementary and secondary levels? Answers to these questions are offered in support of the conclusion that although distance education is being used quite widely to address a variety of needs for multiple audiences in many subjects with a host of technologies, little credible evaluation data is being collected to test the quality of these programs. Suggestions are given for solving this problem. Resumé Un examen de la littérature et une enquête téléphonique dans les cinquante états américans ont été effectués afin de découvrir les études portent sur la recherché et sur l’évaluation des programmes d’enseignement à distance destinés aux enfants des écoles primaires et secondaires. Quatre questions principales furent posées: 1. A quels besoins réspondent les programmes d’enseignement à distance? 2. Quels types de technologie ces programmes utilisent-ils? 3. Sur quels points l’enseignement se concentre-t-il (qui est desservi, quel est le contenu et quelles méthods didactiques sont employées)? et 4. Quels sont les jugements portés à propos de l’efficacité de l’enseignement à distance aux niveaux primaires et secondaires? Les réponses à ces questions servent à étayer la conclusion, démontrant que même si l’enseignement à distance est assez largement employé pour répondre à toute une gamme de besoins provenant d’audiences multiples, sur divers sujets et avec l’aide de nombreux moyens technologiques, bien peu d’informations valables sont recueillies dans le but d’évaluer la qualité de ces programmes. Des suggestions sont proposées pour résoudre ce problème.