Vol. 24 No. 1 (2010)
Research Articles

A Quality Framework for Continuous Improvement of E-learning: The E-learning Maturity Model

Stephen Marshall
Victoria University of Wellington,

Published 2010-03-13

Keywords

  • Maturity,
  • Quality Improvement,
  • E-Learning,
  • eMM,
  • E-Learning Maturity Model

How to Cite

Marshall, S. (2010). A Quality Framework for Continuous Improvement of E-learning: The E-learning Maturity Model. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(1), 143–166. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/606

Abstract

The E-Learning Maturity Model (eMM) is a quality improvement framework designed to help institutional leaders assess their institution’s e-learning maturity. This paper reviews the eMM, drawing on examples of assessments conducted in New Zealand, Australia, the UK and the USA to show how it helps institutional leaders assess and compare their institution’s capability to sustainably develop, deploy and support e-learning. Résumé Le modèle de maturité pour l’apprentissage en ligne (E-Learning Maturity Model (eMM)) est un cadre de référence sur l’amélioration de la qualité qui est conçu pour aider les leaders institutionnels à évaluer la maturité de leur établissement en lien avec l’apprentissage en ligne. Cet article passe en revue le eMM, en tirant des exemples d’évaluations qui ont été menées en Nouvelle-Zélande, en Australie, au Royaume-Uni et aux États-Unis afin de montrer comment cela aide les leaders institutionnels à évaluer et à comparer la capacité de leur établissement à développer de façon durable, à déployer et à soutenir l’apprentissage en ligne.