Vol. 23 No. 2 (2009)
Dialogues

Distance Education in the Digital Age: Common Misconceptions and Challenging Tasks

Sarah Guri-Rosenblit
Open University of Insrael
Bio

Published 2009-07-15

How to Cite

Guri-Rosenblit, S. (2009). Distance Education in the Digital Age: Common Misconceptions and Challenging Tasks. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 23(2), 105–122. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/627

Abstract

This article discusses in its first part three common misconceptions related to the operation of distance education providers in the digital age: The tendency to relate to e-learning as the new generation of distance education; the confusion between ends and means of distance education; and the absence of the teachers' crucial role in the discourse on knowledge construction. The second part of the article examines four challenging tasks for the future development of distance education in the digital age: Bridging over the digital divide; designing cost-effective modes of utilizing the new technologies; redesigning the roles of actors in the distributed teaching responsibility within the industrial model of distance education; and creating effective quality assurance mechanisms. Résumé Cet article aborde dans sa première partie trois idées fausses couramment rencontrées concernant l’opération de fournisseurs d’éducation à distance à l’ère numérique : La tendance à faire référence à l’apprentissage en ligne comme étant la nouvelle génération d’éducation à distance; la confusion entre les fins et les moyens de l’éducation à distance; et l’absence du rôle central de l’enseignant dans le discours sur la construction du savoir. La deuxième partie de l’article examine quatre tâches présentant des défis pour le développement futur de l’éducation à distance à l’ère numérique : franchir le fossé numérique; concevoir des modes économiques d’utilisation des nouvelles technologies; reconcevoir les rôles des acteurs dans la responsabilité de l’enseignement réparti à l’intérieur même du modèle industriel d’éducation; et créer des mécanismes efficaces de contrôle de la qualité.