Vol. 21 No. 1 (2006)
Research Articles

What Factors Facilitate Online Counselor Training? Experiences of Campus Alberta Graduate Students

Jane Ime Ekong
University of Calgary

Published 2006-06-01

Keywords

  • counselor training,
  • onlline learning

How to Cite

Ekong, J. I. (2006). What Factors Facilitate Online Counselor Training? Experiences of Campus Alberta Graduate Students. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 21(1), 1–14. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/69

Abstract

Online learning is here to stay. Many studies have examined factors that facilitate online learning in many disciplines, but few exist on counselor training. This research surveyed online counseling graduate students for factors that they found facilitative. Instructor characteristics such as frequency of participation in discussion forums, constructive and positive feedback to students, and quick return of assignments were found to be most facilitative. Personal characteristics of students such as motive for taking the course, discipline, and time management skills were a close second. La formation en ligne est ici pour rester. De nombreuses études ont examiné les facteurs qui facilitent la formation en ligne dans plusieurs disciplines, mais peu existent en formation de conseillers. Cette recherche a demandé à des étudiants diplomés comme conseillers en ligne de mentionner les facteurs qui leur facilitaient la tache. Les caractéristiques des instructeurs, telles la fréquence de participation à des forums de discussion, les réactions constructives et positives pour les étudiants et la remise rapide des devoirs ont été considérées comme les plus utiles. Les caractéristiques personnelles des étudiants, telles les motifs de suivre le cours, la discipline et les habiletés de gestion du temps suivaient en deuxième place.