Vol. 21 No. 1 (2006)
Research Articles

Research on Learners’ Preferences for Reading From a Printed Text or From a Computer Screen

Published 2006-06-01

Keywords

  • online learning,
  • learner preferences

How to Cite

Spencer, C. (2006). Research on Learners’ Preferences for Reading From a Printed Text or From a Computer Screen. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 21(1), 33–50. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/70

Abstract

In this study, 254 Royal Roads University School of Business learners (graduates and undergraduates) were surveyed on their online course-related reading habits and choices. Based on their responses and anecdotal comments and the data from follow-up interviews with six of the participants, learners preferred print copies of text materials for reasons of portability, dependability, flexibility, and ergonomics. Recommendations include providing an option in all online courses to print electronic text files in a format suitable for reading from paper. Further research is proposed on the effect of extended time spent in front of a computer screen on learners’ preference for reading from paper. Dans cette étude, 254 étudiants du Royal Roads University School of Business (diplômés et étudiants du premier cycle) ont été interrogés concernant leurs habi- tudes et choix de lectures relatives au cours en ligne. Selon leurs réponses et commentaires et les données d’entrevues avec six participants, les étudiants ont préféré des copies imprimées des textes pour des motifs de portabilité, de fiabilité, de flexibilité et d’ergonomie. Les recommandations comprennent l’offre d’une option dans tous les cours en ligne d’imprimer les fichiers des textes électroniques en un format acceptable pour lire sur papier. On a aussi proposé des recherches plus complètes sur les effets d’une longue période de temps passée devant un écran d’ordinateur sur les préférences des étudiants de lire sur papier.