Vol. 24 No. 3 (2010)
FYI

The Evolution of WebCT in a Baccalaureate Nursing Program: An Alice in Wonderland Reflection

Emily Donato
Laurentian University
Bio
Shirlene Hudyma
Laurentian University
Bio
Lorraine Carter
Laurentian University
Bio
Catherine Schroeder
Laurentian University
Bio

Published 2010-06-20

Keywords

  • Educational Technology,
  • Online Learning,
  • Instructional Design

How to Cite

Donato, E., Hudyma, S., Carter, L., & Schroeder, C. (2010). The Evolution of WebCT in a Baccalaureate Nursing Program: An Alice in Wonderland Reflection. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(3). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/702

Abstract

The use of WebCT in the Laurentian University Bachelor of Science in Nursing program began in 2001 when faculty were eager to explore different modes of delivery for fourth year courses. Since then, the use of WebCT within the baccalaureate program has increased substantively. This paper outlines the developmental growth of the use of this learning management system in addition to its strengths and challenges as experienced by Laurentian nursing faculty. It furthermore poses questions about the sustained use of existing as well as newer and emerging educational technologies within undergraduate nursing education. Résumé L’utilisation de WebCT dans le programme de premier cycle en sciences infirmières de la Laurentian University a débuté en 2001, alors que les professeurs étaient désireux d’explorer différentes méthodes de diffusion pour les cours de quatrième année. Depuis lors, l’utilisation de WebCT dans le cadre du programme de premier cycle a considérablement augmenté. Cet article dresse un portrait de la croissance développementale de l’utilisation de ce système de gestion de l’apprentissage, de même qu’un portrait de ses points forts et des défis vécus par les professeurs de l’école des sciences infirmières de l’université. On y soulève aussi des questions concernant l’utilisation soutenue de technologies éducatives plus nouvelles et émergentes dans le cadre d’un programme de premier cycle en sciences infirmières.