Vol. 20 No. 1 (2005)
Research Articles

Distance Education at UAS: A Case Study

Lynne Schrum
University of Utah
Jason Ohler
University of Alaska

Published 2005-07-25

Keywords

  • leadership,
  • planning and management

How to Cite

Schrum, L., & Ohler, J. (2005). Distance Education at UAS: A Case Study. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 20(1), 60–83. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/77

Abstract

Increased pressure on the University of Alaska Southeast (UAS) to become more involved in distance education compelled UAS to commission a study of the perceptions, problems, and opportunities in the area of distance education as seen by three distinct groups in the university community: students, faculty, and staff (including administrators). The researchers used qualitative methods to gather data from which questionnaires were derived. The results suggest that all three groups see lack of leadership and coordination in distance education as the primary obstacle to improving and expanding offerings. Recommendations propose practices that support the needs of each group and the program in general. L’augmentation de la pression sur l’University of Alaska Southeast (UAS) de mieux contribuer à l’éducation à distance a incité UAS à commander une étude des perceptions, problèmes et possibilités dans le domaine de l’éducation à distance, tels que perçus par trois groupes distincts de la communauté universitaire : les étudiants, la faculté et le personnel (notamment les administrateurs). Les recherchistes ont utilisé des méthodes qualitatives pour amasser des données, menant à la création de questionnaires. Les résultats indiquent que les trois groupes constatent que le manque de leadership et de coordination en éducation à distance est le principal obstacle à l’amélioration et à l’expansion des offres. Les recommandations proposent des pratiques qui appuient les besoins de chaque groupe et du programme en général.