Vol. 20 No. 2 (2005)
Research Articles

A Place of Transition: Directors’ Experiences of Providing Counseling and Advising to Distance Students

Shelagh T.M. Dunn
Grant MacEwan Community College

Published 2005-10-01

Keywords

  • learner support,
  • student services

How to Cite

Dunn, S. T. (2005). A Place of Transition: Directors’ Experiences of Providing Counseling and Advising to Distance Students. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 20(2), 40–57. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/86

Abstract

The growth of distance education options at the postsecondary level has led to a need to reassess how student services are provided to distance learners. This study used qualitative thematic analysis to examine the experiences of student service directors in Canadian postsecondary institutions when providing counseling and advising services to distance students. Some of the key considerations and challenges for service planning that emerge from this study are the need for increased accessibility to services, new modes of communication, and the need to consider the unique expectations and qualities of distance students. L’augmentation des options en éducation à distance au niveau postsecondaire a nécessité la réévaluation de la livraison des services aux étudiants à distance. Cette étude a utilisé une analyse qualitative thématique pour examiner les expériences des directeurs de services aux étudiants dans des établissements postsecondaires canadiens, quand des services de counseling sont offerts aux étudiants à distance. Quelques-unes des considérations clés et des défis pour la planification de services qui ont émergé de cette étude sont le besoin d’augmenter l’accessibilité aux services, de trouver de nouveaux modes de communication, et de considérer les attentes uniques et les qualités des étudiants à distance.