Vol. 18 No. 2 (2003)
Research Articles

Learner-Centered Instructional Design and Development: Two Examples of Success

Gale Parchoma
University of Saskatchewan

Published 2007-07-31

Keywords

  • instructional design,
  • online learning,
  • learner support

How to Cite

Parchoma, G. (2007). Learner-Centered Instructional Design and Development: Two Examples of Success. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 18(2), 35–60. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/125

Abstract

An environmental scan of the demand for and varied levels of success of online learning products and services suggests that dropout numbers are higher in online learning. One response is to enhance strategies for supporting learners who are engaged in online distributed learning environments. These strategies are examined within the ADDIE framework. A comparative analysis of learner evaluations of two online learning projects illustrates the benefits of learner-centered development and delivery of online instruction. A professional development course for employees of the United Nations High Commissioner for Refugees written by Maree Bentley, designed by David Murphy, and delivered by the Commonwealth of Learning provides data from the area of noncredit continuing education. An instructional design course created by Richard Schwier for the University of Saskatchewan provides data of a credited, graduate-level course. Des résultats de veille technologique concernant la demande et les niveaux divers du succès des produits et services d’apprentissage en ligne suggèrent que le nombre d’abandon est plus élevé pour l’apprentissage en ligne. La réponse de certains est d’implanter des stratégies de support pour les étudiants qui sont impliqués dans des environnements d’apprentissage en ligne distribués. Ces stratégies ont été étudiées dans le cadre d’ADDIE. Une analyse comparative des évaluations d’étudiant de deux cours en ligne illustre les avantages d’un développement de cours centré sur les étudiants ainsi que de l’apprentissage en ligne. Un cours de perfectionnement professionnel pour des employés du Haut Commissaire des Nations Unies pour les réfugiés, écrit par Maree Bentley, designé par David Murphy, et offert par le Commonwealth of Learning, fournit des données concernant la formation permanente non-créditée. Un cours de design pédagogique, créé par Richard Schwier pour l’Université de Saskatchewan, fournit des données d’un quant à un cours crédité de niveau gradué.