Abstract
Recent literature on online learning gives credence to the difficulty inherent in understanding the sense of online community. Quantitative studies especially have concluded with calls for deeper, more intensive explorations into what really happens in online learning environments. In this article the results of an interpretive study conducted among adult learners engaged in online study present an intensive and revealing look into learners’ interaction with online community. Online learning is demanding and unforgiving; in feeling its relentless pull, learners construct their own lines of defense that allow them to complete their studies successfully while maintaining their independence and integrity.
La documentation récente sur l’apprentissage en ligne ajoute foi à la difficulté inhérente à comprendre le sens de communauté en ligne. Des études quantitatives, en particulier, ont conclu sur la nécessité de mener des explorations plus approfondies et plus intenses sur ce qui se passe réellement dans les environnements d’apprentissage en ligne. Dans cet article les résultats d’une étude interprétative, menée auprès d’apprenants adultes engagés dans l’apprentissage en ligne, présentent une vision intensive et révélatrice sur l’interaction des apprenants avec la communauté en ligne. L’apprentissage en ligne est éprouvant et impitoyable. Les apprenants, en ressentant la pression incessante, construisent leurs propres barrières de défense ce qui leur permet de compléter leurs études avec succès tout en maintenant leur indépendance et leur intégrité.