Abstract
In a study with students in a distance-delivered nurse practitioner program, researchers examined student preferences for delivery methods. As well as examining learning style preferences and content, we asked students to report their experiences, state their preferences, and indicate problems they had encountered with distance technologies. From possible technologies the students selected print-based materials significantly more often than any other delivery method. CD-ROM and video-teleconferencing were the next most highly rated methods, followed by videotape, computer conferencing, audio-teleconferencing, and audiotaped lectures. Technological breakdown, poor technical quality of materials, and lack of familiarity with computers were among the factors that led students to give lower ratings to the more highly technological methods. Implications of the findings for distance educators are discussed.
Cette enquête porte sur un programme d’apprentissage à distance en soins infirmiers de première instance. La recherche s’est penchée sur les préférences des étudiants quant aux méthodes de diffusion de l’enseignement et quant aux modes d’apprentissage pour chaque contenu. On a questionné les étudiants sur leur expérience en tant qu’usagers des méthodes de diffusion, sur leurs préférences et sur les difficultés qu’ils ont éprouvées en utilisant les diverses technologies. Les étudiants ont exprimé une nette préférence pour l’imprimé, suivi du CD-ROM et de la vidéoconférence; venaient ensuite les bandes vidéo, les forums électroniques, les audioconférences et les cours reproduits sur des cassettes audio. Les problèmes technologiques, la faible qualité technique du matériel, ainsi qu’un manque de familiarité avec l’ordinateur expliquent leur insatisfaction envers les méthodes de diffusion utilisant les technologies complexes. L’article définit, à l’intention des éducateurs à distance, les enjeux soulevés par les résultats de cette enquête.