Abstract
The initial TeleEducation New Brunswick Programme Development Fund (PDF) was a provincial economic development initiative that supported proposals for the design of online distance education courses and programs. It provided 50% funding to participating provincial companies, institutions, and organizations up to a maximum of $75,000. From 1993 to 1998, $4.4 million funding was distributed, with participants themselves contributing $7.1 million to the projects. The program supported 132 projects, creating 168 distance education courses. The PDF has provided NB institutions and companies with a gateway to the new advanced training technologies industry. As a significant component of the province's economic development strategy, the PDF has played a major role in positioning New Brunswick as a world leader in this increasingly important business sector. Participation has been strong from private companies, the community colleges, and the universities. Provincial organizations and K-12 schools also participated. There were 75 English-language (57%), 53 French-language (40%), and four bilingual projects (4%). The project holders were surveyed twice during the project and participants were interviewed. They identified development and delivery issues as being their most significant source of problems in the early period, but marketing was identified as the major problem area as the projects matured. A small number identified difficulties in evaluating their work. Seventeen specific recommendations were developed. Financial, planning and marketing advice from the participants is provided.
Initialement, le Fonds de développement du programme TéléÉducation Nouveau-Brunswick (FDP) était une initiative provinciale de développement économique qui a soutenu des propositions relatives à la conception de cours et de programmes éducatifs à distance. Il a fourni 50% des fonds aux entreprises, institutions et organisations provinciales participantes, jusqu'à concurrence de 75 000 $. De 1993 à 1998, des subventions de 4,4 millions de dollars ont été attribuées, les participants ayant eux-mêmes contribué 7,1 millions de dollars aux projets. Le programme a soutenu 132 projets et permis la création de 168 cours à distance. Le FDP a fourni aux institutions et aux entreprises du Nouveau-Brunswick une porte d'entrée dans l'industrie des technologies de pointe en formation. Le FDP, élément significatif de la stratégie économique provinciale, a joué un rôle majeur en positionnant le Nouveau-Brunswick comme un leader mondial dans ce secteur de plus en plus important des affaires. Les entreprises privées, les collèges ainsi que les universités ont affiché une forte participation. Les organisations provinciales, les écoles primaires et secondaires ont aussi participé. Il y a eu 75 projets de langue anglaise (57%), 53 de langue française (40%), et quatre projets bilingues (4%). Deux sondages ont été effectués chez les porteurs de projets et des entrevues ont été menées auprès des participants. Les questions de développement et de diffusion ont été identifiées comme la source la plus importante de problèmes dans les premiers moments, alors que la commercialisation représentait une difficulté majeure vers la fin du projet. Quelques-uns ont souligné les difficultés à évaluer leur travail. Dix-sept recommandations spécifiques ont été élaborées. Des conseils relatifs à l'aspect financier, à la planification et à la commercialisation ont été fournis.