Vol. 15 No. 2 (2000)
Research Articles

Evaluation of Electronic Collaborative International Graduate Nursing Education: The Canada-Norway Experience

Mary Anne Andrusyszyn
University of Western Ontario
Anne Moen
University of Oslo
Carrol Iwasiw
University of Western Ontario
Truls Østbye
Duke University
Lynn Davie
University of Toronto
Turid Støring
University of Oslo
Irene Buckland Foster
Middlesex London Health Unit

Published 2007-08-10

Keywords

  • computer conferencing,
  • video conferencing,
  • nursing education,
  • student perceptions

How to Cite

Andrusyszyn, M. A., Moen, A., Iwasiw, C., Østbye, T., Davie, L., Støring, T., & Buckland Foster, I. (2007). Evaluation of Electronic Collaborative International Graduate Nursing Education: The Canada-Norway Experience. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 15(2), 52–70. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/161

Abstract

Asynchronous computer conferencing and video-teleconferencing were used to enhance learning and promote international collaboration among graduate nursing students in Canada and Norway. Case studies about health care administration topics provided the context for critical analysis and the ensuing dialogue among participants. Research data included responses to a 25-item questionnaire with seven open ended questions, evaluation feedback from a videoconference debriefing session, and written assignments. Students in both countries found the experience to be a unique and successful collaborative learning opportunity. They enjoyed the case study approach and the media. Both groups found the pace of discussion fast and keeping up with the number of contributions difficult, especially in a second language. The authors suggest that technologies can be effectively used to link learners across physical borders to enrich learning experiences and facilitate global understanding of health care issues. Findings from this study will be of interest to educators who wish to expand learning opportunities for students through international distance liaisons. Les conférences télématiques asynchrones et les vidéoconférences ont été utiliséespour améliorer l'apprentissage et faire la promotion de la collaboration internationale entre étudiants gradués de sciences infirmières au Canada et en Norvège. Des études de cas concernant l'administration du système de santé ont constitué le contexte des analyses critiques ainsi que du dialogue entre les participants. Les données de recherche sont constituées des réponses à un questionnaire de vingt-cinq questions, incluant sept questions ouvertes, de la rétroaction évaluative lors d'une réunion des participants ainsi que de leurs travaux écrits. Les étudiants dans les deux pays ont trouvé que l'expérience était une opportunité unique et très réussie d'apprentissage collaboratif. Ils ont apprécié positivement l'approche par étude de cas ainsi que les médias utilisés. Cependant les deux groupes ont trouvé le rythme de discussion rapide car il était difficile de suivre, particulièrement en langue seconde. Les auteurs suggèrent que la technologie peut être efficacement utilisée pour relier les apprenants malgré des barrières physiques afin d'enrichir les expériences d'apprentissage et faciliter une compréhension globale des enjeux des services de santé en général. Les résultats de cette recherche seront intéressants pour les éducateurs qui désirent élargir les opportunités d'apprentissage des étudiants par le biais d'outils de liaisons internationales à distance.