Abstract
Online learning environments are more challenging than face-to-face settings because the visual and aural cues of student performance are missing and there are limited process safeguards to avoid plagiarism and ensure that the learner participating is the same person who supplies the course work. This imposes challenges for a virtual instructor trying to monitor and assess online students’ progress and gain some assurances of satisfactory completion of knowledge transfer. This article presents the experience of a virtual instructor with adult students completing a health and safety course entitled Lockout. Three typical cases are presented whereby the instructor must evaluate student performance.
Les environnements d’apprentissage en ligne représentent un plus grand défi que ceux en face à face, car les signaux visuels et oraux de la performance des étudiants sont absents et pour éviter le plagiat et s’assurer que l’apprenant participant est réellement celui qui remet les travaux de cours les procédés de garanties sont limités. Cela pose un défi pour l’instructeur virtuel quand il tente de contrôler et d’évaluer le progrès de l’étudiant en ligne et de s’assurer de la complétion satisfaisante du transfert des connaissances. Cet article présente l’expérience d’un instructeur virtuel avec des étudiants adultes complétant un cours sur la santé et la sécurité intitulé Lockout. Trois cas typiques sont présentés dans lesquels les instructeurs doivent évaluer la performance des étudiants.