Abstract
When the Maryland Higher Education Commission made public a new state regulation distinguishing between interactive and non-interactive instruction, advocates of distance education objected. The staff of the commission undertook a bibliographic search to determine the effectiveness of various methods of delivering distance education. This article summarizes the results of the bibliographic search. Significantly, several studies reviewed suggest that interactive videodiscs may be the most effective form of instruction. The authors explore this possibility and propose a continuum of delivery modes from least interactive to most interactive. The logic of the continuum leads to a number of issues requiring further research. The annotated bibliography appears as an appendix to this issue.
Lorsque la Maryland Higher Education Commission rend public un nouveau règlement de l'état établissant une distinction entre l'instruction interactive et non-interactive, les défenseurs de l'éducation à distance s'y opposent. Le personnel de la commission entreprend une recherche bibliographique afin de déterminer l'efficacité de diverses méthodes d'enseignement à distance. Cet article résume donc les fruits de cette recherche bibliographique. Fait très révélateur, plusieurs études parcourues indiquent que les vidéodisques interactifs pourraient être la forme d'enseignement la plus efficace. Les auteurs étudient cette possibilité, et proposent un continuum dans les modes d'enseignement, allant de peu d'interaction à beaucoup d'interaction. Cette progression logique mène à un certain nombre d'enjeux sur lesquels il faut également pousser la recherche. La bibliographie annotée figure en appendice du présent numéro.