Vol. 17 No. 3 (2002)
Research Articles

E-Learning and Union Mobilization

Keywords

  • e-learning,
  • labour movement,
  • cultural historical activity theory

How to Cite

Sawchuk, P., Gawron, Z., & Taylor, J. (2003). E-Learning and Union Mobilization. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 17(3), 80–96. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/298

Abstract

This article reports on findings from a research program (1996-2001) that looked at the potential relationship between e-learning, social action, and mobilization in the Canadian labour movement. Our program involved the analysis of 11 on-line workshops. Over 1,100 labour activists participated. These workshops were analyzed using server log access data, participant surveys, and telephone interviews. We used a cultural historical activity theory perspective. We ask questions about the unique cultural, political, and economic interests that organized labour have in e-learning. We outline the relationship between e-learning and social change; informal and organized learning; and virtual and real-world practice. Cet article fait un rapport sur des découvertes d’un programme de recherche (1996-2001) qui a regardé le rapport potentiel entre l’apprentissage, l’action et la mobilisation sociale dans le mouvement de main-d’œuvre canadien. Notre programme a impliqué l’analyse de 11 ateliers en ligne. Par-dessus 1100 activistes de main-d’œuvre ont participé. Ces ateliers ont été analysés le journal de bord de serveur utilisant données d’accès, les études de participant et les entretiens de téléphone. Nous utilisons une perspective de théorie d’activité historique culturelle. Nous posons des questions relatées aux uniques culturels, intérêts politiques et économiques qui a organisé la main-d’œuvre ont dans l’apprentissage. Nous esquissons le rapport entre l’apprentissage et le changement social; l’apprentissage simple et organisé; et pratique véritable et de «real world».