Abstract
The difficulties inherent in trying to pursue face to face professional development opportunities have traditionally made it difficult for teachers to access professional learning opportunities. Today, given the proper communication tools, teachers can become involved in meaningful professional learning without the restrictions imposed by time and place. This paper examines findings from the analysis of the involvement of a group of educators who were engaged in professional development through the use of an electronic network for over a decade. Findings from the study will be examined to unearth the challenges involved in developing and sustaining online communities of practice to support professional learning.
Résumé
Les difficultés inhérentes aux formations en face à face traditionnelles ont rendu ardu l’accès des enseignants en exercice à la formation professionnelle continue. Aujourd’hui, avec les outils de communication appropriés, les enseignants peuvent s’impliquer dans une formation professionnelle significative sans les contraintes du temps et de la distance. Cet article examine les résultats d’une analyse des activités d’un groupe d’éducateurs impliqués dans du développement professionnel à l’aide d’un réseau électronique depuis une décennie. Les résultats nous amènent à découvrir les défis dans le développement et l’entretien de communautés de pratique en ligne soutenant l’apprentissage.