Abstract
This article provides a personal perspective on funding and organizational issues related to e-learning, distance education, and other distributed forms of educational technology research. It examines the largest single investment made in this area by the Canadian federal funding councils: the TeleLearning Network of Centres of Excellence (TL•NCE). The article presents an overview of the rationale and need for expanded TeleLearning research at both basic and applied levels. It discusses (and critiques) other funding sources and ends with a call for a renewed and expanded commitment to the multidisciplinary research area that encompasses e-learning and online teaching.
Cet article fournit une perspective personnelle sur les questions de financement et d’organisations concernant la recherche en technologie éducative portant sur le e-learning, l’éducation à distance ainsi que d’autres formes de formation distribuées. Cet article examine l’investissement unique le plus important fait dans ce domaine par les Conseils de recherche canadien: le réseau de recherche en téléapprentissage du réseau des centres d’excellence canadien. L’article présente le ra¬tionnel et des besoins d’élargissement de la recherche, à la fois fondamentale et appliquée, en téléapprentissage. L’auteur discute (et critique d’autres sources de financement) et conclut avec un appel pour un engagement renouvelé et élargi quant à la nécessité de la recherche multidisciplinaire sur le e-learning et la formation en ligne.