Vol. 2 No. 1 (1987)
Research Articles

Self-Directed Learning and Learner Autonomy: A Response to Michael Moore

Suzan Leslie
Bio

How to Cite

Leslie, S. (1987). Self-Directed Learning and Learner Autonomy: A Response to Michael Moore. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 2(1), 59–61. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/309

Abstract

In this position statement Dr. Moore’s article, “Self-Directed Learning and Distance Education” (JDE, I(1), 7- 24) is criticized as lacking an appreciation of true autonomy in adult learning. Most “self-directed learning” in Dr. Moore’s sense is a matter of ordinary, everyday problem solving. If self-directed learning is institutionalized, then learner freedom, individualism, and self-direction are lost, as is the satisfaction of independent discovery. Students enrolled in formal distance education programs usually prefer clear instructions and overt objectives to flexibility or autonomy. Although distance educators perform a valuable task they should not take upon themselves the roles of authors, publishers, television producers, hobby experts, and so on, as these roles are usually well filled already. I Abstract Cet exposé critique l’article du docteur Moore “Self-Directed Learning and Distance Education” (RED, I(1), 7-24), parce que ce dernier omet d’évaluer la réalité de l’autonomie des adultes dans leur apprentissage. La plus grande partie des “études auto-dirigées” est, selon le docteur Moore, une simple question de solution de problémes. L’institutionnalisation des études auto-dirigées prive les apprenant de leur liberté, de leur individualisme et de leur auto- direction, comme de la satisfaction procurée par une découverte indépendante. Les étudiants inscrits dans des programmes formels d’enseignement à distance préfèrent généralement des instructions claires et des objectifs bien definis à la flexibilité et à l’autonomie. Bien que leur tache soit appréciable, les enseignants à distance devraient s’abste nir d’assumer les rô1es d’auteurs, d’éditeurs, de réalisateurs de télévision, d’experts en passe-temps, etc., car ces rô1es sont déjà remplis efficacement.