Abstract
A model is presented which represents the institutional process as it applies to a multi-site audio-teleconference class remote from a host institution. This model emphasizes antecedents as determinants of the instructional process and outcomes. Although many of the antecedents and outcomes have been investigated, comparatively little attention has been attached to investigating the instructional process. This paper describes the development of a system for audio-teleconferencing analysis (SATA). The system is based on classroom observation research and analyzes the "on air" interactions which occur during an audio- teleconference class. SATA was developed using the audio- teleconferencing tapes from a multi-media Women's Studies course offered by Memorial University of Newfoundland. Although no attempt was made to investigate the antecedents or outcomes of the course, some preliminary analysis is presented as are future plans to investigate the instructional model described in the paper.
Abstract
On montre un modèle qui représente le processus institutionnel tel qu'il s'applique à une classe donnée par téléconférence simultanément en plusieurs endroits et éloignée de l'institution mère. Ce modèle met en valeur les antécédents qui ont déterminé le processus institutionnel et ses résultats. Bien que nombre des antécédents et des résultats aient été étudiés, en revanche peu d'attention a été accordé à l'étude du processus institutionnel. Cette communication décrit le développement d'un système d'analyse des téléconférences (SATA). Le système se base sur des observations de classe et analyse les actions réciproques qui se passent en direct lors d'une classe donnée par téléconférence. Le SATA a été créé en utilisant les bandes des téléconférences d'un cours se servant de média multiples, offert par le Département des Etudes de la Femme à l'Université Memorial de Terre-Neuve. Bien qu'on n'ait pas essayé d'enquêter sur les antécédents et les résultats du cours, on donne une analyse préliminaire ainsi que des projets de recherche sur le modèle d'enseignement décrit dans cette communication.