Abstract
The purpose of this study was to examine the transitional experiences of faculty members as they adapted to the role requirements of an open distance university. Conceptually, the study was approached from the perspectives of work transitions and organizational socialization. Methodologically, an ethnographic approach was used. As new faculty members encountered organizational tasks and environments which differed from other educational institutions, they experienced confusion and stress. After two to four years in the environment, most newcomers had not achieved a “comfortable fit” with the institution.
Abstract
Cette étude consiste à examiner les expériences vécues par les professeurs lors de la transition que représente l’adaptation de leur rêle à une université d’enseignement radiodiffusé. D’un point de vue conceptuel, on a abordé l’étude dans la perspective des transitions professionnelles et de la socialisation au sein de l’organisme. D’un point de vue méthodologique, on a adopté une approche ethnographique. Les nouveaux professeurs, confrontés à de nouvelles tâches et è des milieux différents des autres établissements d’enseignement, ont succombé à la confusion et au stress. Deux à quatre ans apres, la plupart des nouveaux venus n’avaient pas réussi à s’intégrer parfaitement dans le système.