Abstract
This article reviews the experience of Schools of Social Work in Canada in providing BSW programs through distance education. The experience of the School of Social Work at the University of Victoria is presented in some detail because of its lengthy and successful record in distance education.
In view of the paucity of accepted criteria to evaluate distance education programs, the authors developed a set based on standards used to evaluate social service and income security programs. Applying these criteria to off-campus programs yields the conclusion that distance education programs are effective and should be replicated.
Abstract
Cet article passe en revue l'expérience des Ecoles de Service Social au Canada qui offrent des programmes menant au Baccalauréat de Service Social par l'éducation à distance. L'expérience de l'Ecole de Service Social de l'Université de Victoria est présentée en détail à cause de l'ancienneté et du succès de son programme d'éducation à distance.
Etant donné le peu de critères courants pour évaluer les programmes de formation à distance, les auteurs en ont developpé une série basée sur les normes employées pour l'évaluation des programmes de service social et de sécurité de revenu. L'application de ces critères aux programmes offerts hors campus mène à conclure que ces programmes de formation à distance sont efficaces et devraient être reproduits.