Vol. 5 No. 1 (1990)
Research Articles

Women Studying in Distance Education: Issues and Principles

Elizabeth Burge
Bio

How to Cite

Burge, E., & Lenksyj, H. (1990). Women Studying in Distance Education: Issues and Principles. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 5(1), 20–37. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/369

Abstract

We discuss the design and implementation of a women's studies course in order to link four issues: graduate level learning, distance mode design and delivery, the andragogy debates, and feminist principles of teaching and learning. A critical analysis of the actual learning process from the course leader's perspective is provided, and we conclude with recommendations for future women's studies courses in distance education. Abstract L'objet de notre enquête est le développement et la mise en oeuvre d'un cours faisant partie d'un programme pour les femmes afin de relier les quatre questions de l'enseignement au niveau supérieur, du développement et de la mise à execution de l'éducation à distance, des débats sur l'andragogie, et des principes féministes de l'enseignement. Nous offrons une analyse critique du procédé pédagogique du point de vue de la coordonatrice de cours, et nous concluons avec des recommendations portant sur de nouveaux cours à distance d'un programme pour les femmes.