Vol. 22 No. 2 (2008)
Research Articles

Cultural Influences on Chinese Students' Asynchronous Online Learning in a Canadian University

Naxin Zhao
Ontario Institute for Studies in Education
Bio
Douglas McDougall
Ontario Institute for Studies in Education
Bio

Published 2008-02-03

Keywords

  • Chinese students,
  • asynchronous online learning,
  • cultural influences

How to Cite

Zhao, N., & McDougall, D. (2008). Cultural Influences on Chinese Students’ Asynchronous Online Learning in a Canadian University. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 22(2). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/37

Abstract

This study explored six Chinese graduate students’ asynchronous online learning in a large urban Canadian university. Individual interviews in Mandarin elicited their perceptions of online learning, their participation in it, and the cultural factors that influenced their experiences. In general, the participants had a positive attitude towards online courses. They perceived that online learning had both advantages and disadvantages for their studies in Canada. The study revealed some features of their participation in online courses, particularly the factors that affected their contribution of messages and their personal experiences. The study also identified six cultural factors that affected their online learning. These findings prompted some suggestions for Western instructors in online courses. Résumé Cette étude explore l’apprentissage en ligne asynchrone de six étudiants gradués chinois dans une grande université urbaine canadienne. Des entrevues individuelles en mandarin rendent leurs perceptions de l’apprentissage en ligne, leur participation à ces cours et les facteurs culturels qui ont influencé leurs expériences. En général, les participants avaient une attitude positive envers les cours en ligne. Ils considéraient que l’apprentissage en ligne avait des avantages et des inconvénients pour leurs études au Canada. L’étude a révélé certaines caractéristiques de leur participation dans les cours en ligne, particulièrement les facteurs qui affectent leur contribution en messages et leurs expériences personnelles. L’étude a aussi permis d’identifier six facteurs culturels qui affectent l’apprentissage en ligne. Ces résultats suggèrent des recommandations pour les formateurs en ligne occidentaux.