Vol. 7 No. 2 (1992)
Research Articles

Distance Education at TVOntario: An Analysis of English and French Registrants in Non-Formal Courses

Robert Stewart Brown
Bio

How to Cite

Brown, R. S., & Constantin, D. (1992). Distance Education at TVOntario: An Analysis of English and French Registrants in Non-Formal Courses. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 7(2), 77–88. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/423

Abstract

TVOntario, Ontario's educational broadcaster, offers non-formal distance education courses on a wide variety of subjects. These are broadcast on an English network (TVO) and a French network (La Chaîne). An evaluation of the English courses and a separate evaluation of the French courses were conducted by the Evaluation and Project Research Department. These looked at data available from already-existing courses, from telephone interviews, and from focus groups (English only) with course participants. Demographics tend to show an equal split between men and women, with a tendency towards higher socio-economic and educational categories. A majority were also familiar with continuing or distance education. Registrants signed up in a rather casual manner but joined for very specific reasons. They did not usually use materials in a linear, step-by-step fashion but, instead, strategically located and synthesized information. The consistently high level of satisfaction with the courses indicates that they provided the registrants with what was wanted. Abstract TVOntario, le télédiffuseur éducatif de l'Ontario, offre sur les ondes de son réseau anglais (TVO) et celles de son réseau français (La Chaîne) des cours de formation à distance non formelle traitant de différents sujets. Le Service de recherche et d'évaluation a fait deux études distinctes examinant respectivement les volets français et anglais de cette formation à distance non formelle. Ces études ont utilisé des données déjà disponibles sur les cours offerts de même que des données provenant d'entrevues téléphoniques et de groupes de discussion (en anglais seulement) avec des personnes inscrites à ces cours. Les données démographiques indiquent que les cours attirent autant d'hommes que de femmes mais un plus grand nombre de personnes favorisées au point de vue socio-économique ou hautement scolarisées. La majorité des participants avaient une expérience préalable de l'éducation à distance. Ils s'étaient inscrits d'une façon quelque peu informelle mais pour des raisons précises. Ils n'ont pas utilisé le matériel d'une façon linéaire mais ont plutôt cherché et fait la synthèse de l'information qui les intéressait. Le haut niveau de satisfaction des participants montre que les cours ont su répondre à leurs attentes.