Abstract
This study explores attitudes towards and affecting online learning implementation (OLI). In recent years there has been greater acceptance of online learning (OL) by institutional decision-makers, as evidenced by higher levels of institutional involvement; nevertheless, the increase in faculty acceptance lags behind. This gap affects the widespread adoption of OL. This paper proposes that faculty acceptance of OL is influenced by attitudes related to four variables that affect practice change: intellectual reluctance, support, change and cost-benefit. Inherently, these attitudes translate into behaviours that influence the level of resistance toward OLI.
Résumé
Cette étude explore les attitudes envers, et affectant, l’instauration de l’apprentissage en ligne. Ces dernières années, il y a eu une plus grande acceptation de l’apprentissage en ligne par les décideurs, comme on peut le voir par l’augmentation de l’implication institutionnelle; cependant, les professeures et professeurs ne suivent pas. Cet écart affecte l’adoption à grande échelle de l’apprentissage à distance. Cet article propose que l’acceptation par les professeures et professeurs de l’apprentissage à distance est influencée par les attitudes liées à quatre variables qui affectent le changement de pratique : méfiance intellectuelle, soutien, changement et coût-bénéfice. Ces attitudes se traduisent par des comportements qui influencent le niveau de résistance à l’apprentissage en ligne.