Vol. 24 No. 1 (2010)
Research Articles

The Learner’s Place in E-learning Project Management

Janet Bartz
Open School BC
Bio

Published 2010-03-13

Keywords

  • e-learning project management,
  • e-learning project triangle,
  • stages of e-learning project development

How to Cite

Bartz, J. (2010). The Learner’s Place in E-learning Project Management. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(1), 43–54. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/598

Abstract

An e-learning project is a balance of time, cost, and scope measured against learner engagement. With this measure, the learner is part of every stage in the project’s development. Assessing decisions with regards to learner impact will contribute to a more engaging and therefore successful project. To illustrate this concept, the learner’s place in each stage of a recent e-learning project will be detailed. Résumé Un projet d’apprentissage en ligne est une équation de temps, de coût et d’étendue qui est mesurée contre l’implication de l’étudiant. Avec cette mesure, l’étudiant fait partie de chaque phase du développement du projet. L’évaluation des décisions en rapport avec l’impact chez l’étudiant contribuera à la créer un projet plus engageant et donc, plus réussi. Pour illustrer ce concept, cet article décrira la place de l’étudiant dans chaque phase d’un récent projet d’apprentissage en ligne.