Vol. 21 No. 2 (2006)
Research Articles

Establishing School-Family Partnerships in Distance Education Contexts: Pedgagogical Engagement in Isolated Settings

Tom Lowrie
Charles Sturt University

Published 2006-11-01

Keywords

  • pedagogy

How to Cite

Lowrie, T. (2006). Establishing School-Family Partnerships in Distance Education Contexts: Pedgagogical Engagement in Isolated Settings. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 21(2), 96–114. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/64

Abstract

This investigation examines school-family partnership relationships in rural and remote settings. The study highlights the teaching-learning relationships of classroom teachers, parents as instructors/supervisors, and students as they make sense of numeracy and literacy outcomes in distance education contexts. The case study data provide insights into how the distance education provider (the school) interacts with families to facilitate young students’ learning experiences. At present, the school and the families they engage with have access to limited technological resources. This investigation considers learning engagement in these increasingly unusual settings and postulates the effect new technologies may have on pedagogical practices in the future. Cette étude examine les relations dans les partenariats école-famille en régions rurales et isolées. L’étude illustre les relations enseignement-appresntissage d’enseignants en salle de class, de parents comme instructeurs/superviseurs et étudiants qui s’approprient la numératie et la littératie en éducation à distance. Les données de l’étude de cas offrent un regard sur la façon dont ĺ'établissement à distance (l’école) interagit avec les familles pour faciliter l’expérience d’apprentissage des jeunes apprenants. Actuellement, l’école et les familles avec lesquelles elle s’engage ont des ressources technologiques limitées. Cette ́étude tient compte de l’engagement à l’apprentissage dans ces environnements de plus en plus inhabituels et postule sur l’effet que les nouvelles technologies peuvent avoir sur les pratiques pédagongiques dans l’avenir.