Vol. 24 No. 2 (2010)
Research Articles

Redesigning Online Learning for Graduate Seminar Delivery

Michael Power
Laval University
Bio
Norman Vaughan
Mount Royal University
Bio

Published 2010-03-29

Keywords

  • instructional design,
  • educational technology,
  • blended learning,
  • online learning,
  • faculty workload,
  • blended online learning
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How to Cite

Power, M., & Vaughan, N. (2010). Redesigning Online Learning for Graduate Seminar Delivery. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(2). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/649

Abstract

Given the crucial role played by universities in a knowledge-based society, understanding how and under what conditions online learning (OL) can improve access to graduate studies is of the highest importance to today’s growing global economy. Over the past decade, phenomenal advances have been made in the application of communication and information technologies to support student learning in higher education. Yet, in proportion to overall provision of higher education, the use of technology by faculty for graduate-level, online learning (OL) has been minimal, especially among regular faculty. This paper presents an adapted form of OL, especially designed for traditional universities, with initial data from studies underway in two Canadian universities. Finally, an emerging network of researchers interested in the role of online learning within mainstream higher education is presented. Résumé Étant donné le rôle crucial joué par les universités au sein d’une société fondée sur le savoir, comprendre comment et à quelles conditions l’apprentissage en ligne (AL) peut améliorer l’accessibilité aux études supérieures est primordial pour l’économie globale croissante d’aujourd’hui. Au cours de la dernière décennie, des avancées phénoménales ont été réalisées dans l’application des technologies de communication et de l’information afin de soutenir l’apprentissage étudiant dans le cadre d’études supérieures. Toutefois, proportionnellement à l’ensemble de l’enseignement supérieur dispensé, l’utilisation de la technologie par les enseignants pour l’apprentissage en ligne (AL), aux études supérieures, a été minimal, particulièrement parmi les membres réguliers du corps professoral. Cette étude présente une forme adaptée d’AL, spécialement conçue pour les universités traditionnelles, avec des données initiales provenant d’études en cours dans deux universités canadiennes. Finalement, un réseau émergent de chercheurs s’intéressant au rôle de l’apprentissage en ligne dans le cadre de l’éducation supérieure régulière est présenté