Vol. 24 No. 2 (2010)
FYI

Teaching Undergraduate Nursing Courses via Videoconference: All that Glitters is not Gold

Lorraine Mary Carter
Laurentian University
Bio
Roberta Heale
Laurentian University
Bio

Published 2010-03-29

Keywords

  • videoconferencing,
  • distance education

How to Cite

Carter, L. M., & Heale, R. (2010). Teaching Undergraduate Nursing Courses via Videoconference: All that Glitters is not Gold. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(2). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/692

Abstract

While videoconferencing is noted for facilitating access to education, it is also a technology that requires considerable management while classes delivered by videoconferencing demand extra pedagogical planning and support. In the following case study, the role of videoconferencing in delivering nursing research courses co-taught by two School of Nursing faculty at X University and taken by undergraduate nursing students at Y College is described. Résumé Alors que la visioconférence est reconnue pour faciliter l’accès à l’éducation, il s’agit aussi d’une technologie qui requiert une gestion considérable puisque les cours dispensés par visioconférence exigent une planification et un soutien pédagogiques supplémentaires. Dans l’étude de cas suivante, on décrit le rôle de la visioconférence dans la diffusion de cours de recherche en sciences infirmières enseignées conjointement par deux professeurs de l’École de sciences infirmières d’une université et suivis par des étudiants en sciences infirmières de premier cycle dans un collège.