Vol. 21 No. 1 (2006)
Research Articles

What Makes an Effective Virtual Learning Experience for Promoting Faculty Use of Technology?

Susan Gibson
University of Alberta
Kim Peacock
University of Alberta

Published 2006-06-01

Keywords

  • faculty development,
  • learning technology

How to Cite

Gibson, S., & Peacock, K. (2006). What Makes an Effective Virtual Learning Experience for Promoting Faculty Use of Technology?. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 21(1), 62–75. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/72

Abstract

The main objective of this project was to provide a Web-based tool that included practical resources for faculty in education at one Canadian university who were seeking ways to make effective use of learning technologies to enhance learning environments. The site includes online tools and resources and integrates ideas from people in the faculty and other education institutions about various ways to enhance teaching and learning through the use of technology. A study using the think-aloud strategy investigated the views of four faculty members about the effectiveness of the site for their own professional development. L’objectif principal de ce projet consistait à offrir un outil sur Web qui incluait des ressources pratiques pour la faculté en éducation d’une université canadienne qui recherchait les façons de faire une utilisation efficace de technologies d’apprentissage pour améliorer l’environnement d’apprentissage. Le site comprend des outils et ressources en ligne et intègre des idées de personnes de la faculté et d’autres institutions d’éducation concernant diverses manières d’améliorer l’enseignement et l’apprentissage par l’utilisation de la technologie. Une étude utilisant une stratégie d’échange d’idées a interrogé quatre membres de la faculté concernant l’efficacité du site pour leur propre développement professionnel.