Vol. 25 No. 1 (2011)
Research Articles

What are they doing and how are they doing it? Rural student experiences in virtual schooling

Michael K Barbour
Wayne State University
Bio
Janette Hill
University of Georgia

Published 2011-07-09

Keywords

  • online learning,
  • K-12,
  • virtual school

How to Cite

Barbour, M. K., & Hill, J. (2011). What are they doing and how are they doing it? Rural student experiences in virtual schooling. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 25(1). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/725

Abstract

This qualitative study examined a Canadian virtual school learning experience for students and the kinds of support and assistance most frequently used and valued by students learning in a virtual environment. Students were interviewed and observed during their virtual school classes. In-school teachers were also interviewed and online teachers were also observed. Data were analyzed using the constant comparative method. Findings indicated that during their scheduled asynchronous class time students were often assigned seatwork or provided time to work on assignments, however, students rarely used this time to complete virtual schoolwork. It was during their synchronous class time that both the students and the online teachers were most productive. Students sought assistance from local classmates before turning to online teacher or in-school teachers, and did not use the other support systems provided by the virtual school. Résumé Cette étude qualitative a porté sur une expérience canadienne d’apprentissage pour les élèves en école virtuelle ainsi que les types de soutien et d’aide les plus couramment utilisés et prisés par les étudiants qui font des apprentissages dans un environnement virtuel. Les étudiants ont été interviewés et observés pendant leur cours virtuels. Des enseignants travaillant à l’école ont également été interviewés et des enseignants travaillant en ligne ont aussi été observés. Les données recueillies ont été analysées à l’aide de la méthode comparative constante. Les résultats démontrent que pendant leur temps de class asynchrone déterminé, les étudiants se faisaient souvent donner du travail individuel ou donner du temps pour travailler à leurs devoirs. Toutefois, les étudiants utilisaient rarement ce temps pour effectuer des travaux scolaires virtuels. C’était durant leur temps de classe synchrone qu’à la fois les étudiants et les enseignants en ligne étaient les plus productifs. Les étudiants faisaient appel à l’aide de leurs pairs locaux avant de recourir à leur enseignant en ligne ou aux enseignants travaillant à l’école et ils n’utilisaient pas les autres systèmes de soutien fournis par l’école virtuelle.