Vol. 22 No. 1 (2007)
Research Articles

Culture and Community: Case Study of a Video-Conferenced Graduate Distance Education Program

Linda Dale Bloomberg
Bio

Published 2007-08-27

Keywords

  • qualitatative research,
  • learning community,
  • collaborative learning,
  • critical thinking,
  • adult education,
  • Jewish education
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How to Cite

Bloomberg, L. D. (2007). Culture and Community: Case Study of a Video-Conferenced Graduate Distance Education Program. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 22(1), 41–58. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/8

Abstract

While the phenomenon of learning communities within the online environment has been examined in some depth, there is limited research-based information regarding the impact of videoconferenced programs on the learning experiences of adults, and little has been written about how the collaborative learning experiences of adults can be facilitated through participation in such programs. Moreover, little empirical qualitative research is currently available on Jewish distance learning programs--a growing field of practice. By way of qualitative case study methodology, this research explores the connection between culture and community within the Jewish videoconferenced context. The study sheds light on the unique cultural vestiges that enhance Jewish learners’ shared spirit for community, and their motivation and ability to create it in a distance learning program. Given the culturally specific nature of this study, the author discusses how the findings might transfer to similar programs offered by way of videoconferencing. In addition ideas regarding implications for practice and for further research are offered. Bien que le phénomène des communautés d’apprentissage dans un environnement en ligne ait été examiné, il existe peu d’études sur l’impact des programmes en vidéoconférence en regard des expériences d’apprentissage des adultes, et bien peu a été écrit sur la façon par laquelle les expériences d’apprentissage collaboratif des adultes peuvent être facilitées par leur participation à de tels programmes. De plus, peu de recherche empirique qualitative a été effectuée sur les programmes d’apprentissage juifs à distance, un domaine de pratique en expansion. Grâce à une méthodologie d’étude de cas qualitative, cette étude explore le lien entre culture et communauté à l’intérieur d’un contexte de vidéoconférence juif. L’étude éclaire les vestiges culturels uniques qui augmentent l’esprit de participation de l’apprenant juif à la communauté, et sa motivation et capacité à la créer dans un programme à distance. Étant donné la nature culturelle spécifique de cette étude, l’auteur indique comment les résultats pourraient s’appliquer à des programmes similaires offerts par vidéoconférence. De plus, des idées en rapport avec la pratique et des recherches futures sont offertes.