Vol. 13 No. 2 (1998)
FYI

Distance Education for Traditional Universities: Part-Time Professional Learning

D. Randy Garrison
University of Alberta

Published 2007-08-10

Keywords

  • administration,
  • planning and management

How to Cite

Garrison, D. R. (2007). Distance Education for Traditional Universities: Part-Time Professional Learning. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 13(2), 74–78. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/143

Abstract

Traditional universities are experiencing considerable pressure to make their courses and programs accessible at a distance. Unfortunately, senior administrators in traditional universities are skeptical and do not understand that there are distance education technologies and approaches that are consistent with the values and culture of their institutions. It is argued that the traditional research universities can accomplish several goals by focusing on the development of relevant continuing professional education programs that are accessible through distance education. Moreover, if the capabilities of collaborative synchronous and asynchronous communications technologies are used to their full potential, the integrity and quality of traditional research universities can be sustained. One important side benefit may be that traditional universities will rethink their approaches to teaching and learning for both on- and off-campus courses and programs. Les universités traditionnelles subissent des pressions considérables afin de rendre leurs cours et leurs programmes accessibles à distance. Malheureusement, les cadres supérieurs de ces universités sont sceptiques et ne comprennent pas qu’il existe des technologies et des méthodes d’éducation compatibles avec leurs valeurs et leur culture traditionnelles. Nous prétendons que les universités traditionnelles à vocation de recherche peuvent atteindre plusieurs de leurs objectifs en mettant l’accent sur l’élaboration de programmes d’enseignement professionnel continu qui seraient accessibles à distance. Qui plus est, si l’on exploite à fond le potentiel des technologies de communication, synchrone et asynchrone, pour la collaboration, l’intégrité et la qualité des universités traditionnelles à vocation de recherche pourront être maintenues. En outre, ces universités pourraient être amenées à repenser leur manière d’aborder l’enseignement et l’apprentissage, à la fois sur le campus et hors campus, et cela pourrait être une retombée positive.