Vol. 16 No. 1 (2001)
FYI

First Nations And Education By Internet: The Path Forward, Or Back?

Ellen Facey
University of Northern British Columbia

Published 2007-08-10

Keywords

  • First Nations education

How to Cite

Facey, E. (2007). First Nations And Education By Internet: The Path Forward, Or Back?. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 16(1), 113–125. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/170

Abstract

This article examines the potential value of the Internet in serving disadvantaged groups, specifically First Nations living in rural and remote locations in Canada. It reviews the current scholarship on technology-based distributed learning and identifies some of the questions that remain unanswered. The conclusion outlines a framework for developing successful Internet-based distributed learning opportunities for First Nations populations. Cet article étudie la valeur potentielle de l'Internet au service de groupes défavorisés, particulièrement les Premières Nations vivant dans les régions rurales et éloignées du Canada. Il passe en revue la bourse d'étude actuelle sur l'apprentissage distribué et basé sur la technologie et identifie quelques questions qui restent sans réponse. La conclusion expose les grandes lignes d'une structure visant à développer, pour les populations des Premières Nations, des occasions gagnantes d'apprentissage dispensé sur Internet.