Vol. 24 No. 1 (2010)
Research Articles

Making it Real: Project Managing Strategic E-learning Development Processes in a Large, Campus-based University

Mary-Helen Ward
University of Sydney
Bio
Sandra West
University of Sydney
Bio
Mary Peat
University of Sydney
Bio
Susan Atkinson
University of Sydney
Bio

Published 2010-03-13

Keywords

  • e-learning,
  • project management,
  • educational design,
  • strategic planning

How to Cite

Ward, M.-H., West, S., Peat, M., & Atkinson, S. (2010). Making it Real: Project Managing Strategic E-learning Development Processes in a Large, Campus-based University. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 24(1), 21–42. Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/614

Abstract

The University of Sydney is a large, research-intensive, campus-based Australian University. Since 2004 a strategic initiative of project-based eLearning support has been creating teams of non-academic and academic staff, who have worked together to develop online resources to meet indentified needs. The University’s aims in continuing to provide this framework are to engage academics in educational change and to implement innovation. Project management principles are intrinsic, including an extended application and planning process (in which committees of academics represent faculties); they provide a framework and a shared language for talking about both conceptual development and practical issues involved in creating online learning and teaching resources. This fosters teamwork, dissemination of ideas and networking of teaching practitioners both within and across faculties. Résumé L’Université de Sydney est une université australienne qui est grande (plus de 45 000 étudiants), axée sur la recherche et qui a le siège de ses activités sur un campus. Depuis 2004, une initiative stratégique impliquant du soutien à l’apprentissage en ligne fondée sur des projets crée des équipes de personnel académique et non-académique, qui travaillent ensemble pour développer des ressources en ligne pour répondre aux besoins identifiés chez les enseignants (Wozniak, Scott, & Atkinson, 2005). L’objectif de l’université en fournissant ce cadre est de soutenir l’enseignement dans le changement éducationnel et de mettre en place l’innovation. La manière de gérer l’apprentissage en ligne à l’université a été décrite dans un article antérieur par Ellis, Jarkey, Mahoney, Peat & Sheely (2007)): ils décrivent comment le jeu entre l’orientation stratégique de l’université et les objectifs d’apprentissage et d’enseignement au sein des facultés détermine la forme de l’apprentissage en ligne qui soutien alors l’apprentissage des étudiants. Le but de cet article est de décrire comment les principes de la gestion de projet sont appliqués pour soutenir des collaborations stratégiques dans le cadre de projets entre les spécialistes de l’apprentissage en ligne et de petites équipes de professeurs afin de créer des activités d’apprentissage qui sont alignées avec les résultats d’apprentissage des étudiants. In this paper we will detail how the project process has allowed development teams to align the personal and pedagogical goals of academics and educational designers for teaching improvement with the strategic goals of the university and its constituent faculties.