Vol. 26 No. 2 (2012)
Research Articles

Social Media and Health Education: What the Literature Says

Robyn Gorham
School of Nursing, Laurentian University
Bio
Lorraine Carter
Bio
Natalie McLean
Bio
Melissa Guimond
Bio

Published 2012-09-17

How to Cite

Gorham, R., Carter, L., Nowrouzi, B., McLean, N., & Guimond, M. (2012). Social Media and Health Education: What the Literature Says. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 26(2). Retrieved from https://ijede.ca/index.php/jde/article/view/791

Abstract

Social media allows for a wealth of social interactions. More recently, there is a growing use of social media for the purposes of health education. Using an adaptation of the Networked student model by Drexler (2010) as a conceptual model, this article conducts a literature review focusing on the use of social media for health education purposes. The review found evidence of the phenomenon, allowing for a discussion surrounding the implications of social media with a health education perspective. Major benefits and risks of social media from a health education perspective are also discussed. Résumé Les médias sociaux permettent la réalisation d'une multitude d'interactions sociales. Plus récemment, on constate une utilisation croissante des médias sociaux à des fins d'éducation à la santé. Le présent article passe en revue la littérature en mettant l'accent sur l'utilisation des médias sociaux à des fins d'éducation à la santé et emprunte, comme modèle conceptuel, une adaptation du modèle des étudiants en réseau (Networked students model) de Drexler (2010). La revue de littérature a démontré l'existence du phénomène et a ainsi donné lieu à une discussion des implications liées aux médias sociaux dans le contexte de l'éducation à la santé. On y discute également des avantages et risques majeurs liés aux médias sociaux dans le contexte de l'éducation à la santé.